ترفند

ترفندهای ساده و کاربردی رنگ کردن دیوار‌ها

نحوه ترکیب رنگ‌ها

یکی از مهم‌‌ترین چالش‌های رنگ آمیزی منزل یا هر محیطی، انتخاب رنگ مناسب و متناسب با دکوراسیون، کاربری و متراژ محیط است. در ادامه چند نکته مهم برای انتخاب و ترکیب رنگ می‌آوریم تا انتخاب درستی داشته باشید.
استفاده از رنگ‌های خنثی: اول از همه باید بدانید که اگر اثاث منزلتان رنگی هستند، بهتر است برای رنگ آمیزی دیوار و سقف از رنگ‌های خنثی مانند: کرم، طوسی، سفید و .. استفاده کنید. البته اگر دوست دارید سبک خاصی مانند ممفیس را تجربه کنید، می‌توانید از رنگ‌های دیگر هم بهره ببرید.

استفاده از رنگ‌های مکمل: اگر با چرخه رنگ آشنایی داشته باشید، برای ترکیب کردن رنگ‌های مکمل، کافی است رنگ‌هایی که روی یک قطر قرار دارند را باهم استفاده کنید. برای مثال زرد و بنفش، آبی و نارنجی و… این ترکیب رنگ‌ها لزوما به این مفهوم نیست که از رنگ جیغ و خالص استفاده کنید، می‌توانید تناژهای مختلف این رنگ‌ها را باهم ترکیب کنید. ترکیب رنگ‌های مکمل به همراه رنگ‌های خنثی یکی از دلنشین ترین ترکیب رنگ‌ها برای رنگ آمیزی منزل است.

استفاده از طیف متضاد: رنگ‌ها با ویژگی‌های زیادی دسته بندی می‌شوند که یکی از آنها سرد و گرم بودن است. شما می‌توانید برای رنگ آمیزی منزل، از ترکیب رنگ‌های سرد و گرم استفاده کنید، برای مثال اگر رنگ اثاث اصلی منزل مانند مبل، فرش و پرده سرد است، کمی رنگ گرم به گزینه‌های رنگ آمیزیتان اضافه کنید تا فضا از نظر رنگی متعادل شود.

رنگ‌های هم خانواده: هم خانواده هر رنگ، رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ کنار آن رنگ قرار دارند‌. برای مثال: ارغوانی، بنفش، سرمه‌ای و آبی رنگ‌های هم خانواده هستند. برای ترکیب رنگ منزل و رنگ آمیزی دیوار‌ها، می‌توانید از رنگ‌های هم خانواده اثاث منزل در ترکیب با رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هشت =